Kerem Ozan Bayraktar
Računalniki in fotografija imajo že leta dolgo in težavno razmerje. Medtem ko sta obdelava podob in možnost manipulacije napredovala na področju računalništva, je fotografija doživela preporod z digitalnimi aparati in s tehnikami digitalnega zajema. Razvoj medsebojno povezanih socialnih omrežij, kot sta Instagram in Twitter, je potešil žejo fotografov/uporabnikov po takojšnjem razkazovanju »bil tam/videl to – ujemi trenutek/deli trenutek« instinktov. V eno izmed nepričakovanih področij, ki se je razvilo med izboljšavo grafičnih procesorjev v uporabniški elektroniki, spadajo »svetovi videoiger«, v katerih lahko telematični popotniki zajemajo fotografije v konstruiranih fantazijskih svetovih, kakor da bi potovali v resničnem življenju. Medtem ko zelo realistične grafike, ki jih izdelujejo računalniki, porajajo vprašanja o avtentičnosti in iskrenosti podobe, je prihodnost fotografije kot socialno zadostno vizualno znanje v nenehni negotovosti. Namen pričujočega članka je refleksija o današnjih trendih v fotografiranju znotraj videoiger in poskus predvidevanja, kako bodo ta vzhajajoči žanr in njegove konstruirane realnosti v post-resničnem stanju premestile stare fotografske podatke za nove in kako bo to vplivalo na prevrednotenje resničnostne vrednosti fotografije.
- Ključne besede: digitalna podoba, fotografija, objektiv, posnetek zaslona, videoigre
Murat Durusoy (1985) je fotograf, občasni igralec videoiger in akademik iz Istanbula. Trenutno se posveča doktorskemu študiju s področja medijev. Njegova dela so dosegljiva na www.muratdurusoy.com, avtor pa na socialnih omrežjih pod imenom @mdurusoy.
- Barthes, R., 1992. Camera lucida: zapiski o fotografiji. Ljubljana: ŠKUC: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Flusser, V., 2011. Into the Universe of Technical Images. University of Minnesota Press.
- Grau, Oliver, 2010. MediaArtHistories. MIT Press.
- Kuchera, B., 2016. Firewatch Can ‘Develop’ and Mail You Your In-game Photos. Polygon. [online] Dostopno tukaj. [Accessed 16 Nov. 2018].
- Poremba, C., 2007. Point and Shoot. Games and Culture, [online] 2(1), pp. 49–58. Dostopno tukaj. https://doi.org/10.1177/1555412006295397
- Raab, J. and Gilbertson, A., 2014. A War Photographer Embeds Himself Inside a Video Game. Time. [online] Dostopno tukaj. [Accessed 8 Nov. 2018].
- Ritchin, F., 2010. After Photography. W.W. Norton and Company.
- Şehitoğlu, S.N., 2018. GSV (Google Street View). [online] Dostopno tukaj. [Accessed 8 Nov. 2018].
- Sontag, Susan, 2005. On Photography. RosettaBooks.
- Valla, C., 2010. Text on Postcards from Google Earth. [online] Dostopno tukaj. [Accessed 12 Nov. 2018].
KUPI PDF: Murat Durusoy: Fotografija znotraj iger – PDF
PRENESI PDF: