Harun Farocki
Kritični pogled in preiskovalna preobleka sta potrebna v času, kjer so neenakomerne meje med »resničnim« in varljivim zabrisane v našem dojemanju resničnosti. Obkroženi smo z vmesniki, ekrani, virtualnimi prostori in neskončnimi omrežji. Oddaljevanje tehnoloških napredkov od fotografskega medija ima potencial, da spremeni naše odnose do našega okolja in naših dojemanj samih sebe s pomočjo podob. Nič več nismo zgolj prejemniki podob, sedaj jih tudi aktivno proizvajamo; v 1980-ih, sta bila filozof Vilém Flusser in filmar Harun Farocki že vpeta v vprašanja, ki se dotikajo razumevanja našega odnosa do podob in naše odgovornosti do produkcije podob. Oba sta pozivala svoje bralce in gledalce naj se vključijo v dialog, da bodo razumeli fenomen fotografije in njegovo neposredno korelacijo z masovnimi komunikacijskimi strukturami.
- Ključne besede: kode, odgovornost, realnost, tehnična podoba, teorija komunikacije
Louise Hisayasu opravlja doktorat na področju digitalne humanistike. Nekaj mesecev je opravljala pripravništvo in izvajala raziskave v arhivu Vilém Flusser v Berlinu. Trenutno se šola na Šoli za kreativne medije, Univerze v Hong Kongu (School of Creative Media na City University of Hong Kong).
- Alberro, A., & Elsaesser, T. , 2014. Farocki: A Frame for the No Longer Visible: Thomas Elsaesser in Conversation with Alexander Alberro. E-flux, Journal #59, [na spletu] November. Dostopno tukaj. [20. nov. 2018].
- Arantes, P., Nesteriuk, S., 2016. Programing the Visible: Dialogues between Vilém Flusser and Harun Farocki. Flusser Studies, 21.
- Elsaesser, T., 2004. Harun Farocki: Working on the Sight-Lines. Amsterdam: Amsterdam University Press.
- Flusser, V., 2011. Into the Universe of Technical Images. Minneapolis: University of Minnesota Press.
- Flusser, V., 2002. Writings. Minneapolis: University of Minnesota Press.
- Paglen, T., 2014. Operational Images. E-flux, Journal #59, [na spletu] November. Dostopno tukaj. [20. nov. 2018].