Pred gledalcem se odvija neke vrste performans, v katerem gledamo Hildo v najrazličnejših variacijah.

V fokusu ustvarjanja mlade fotografinje Urše Premik, ki trenutno zaključuje visokošolski študij fotografije na Visoki šoli za storitve (VIST) v Ljubljani, so vedno ljudje.

Serija z naslovom Hilda jekontinuiran avtorski projekt, sestavljen iz obsežnega osebnega arhiva fotografij, ki so rezultat triletnega portretiranja njene babice. V tem času je fotoaparat postal stalnica avtoričinih obiskov, fotografske seanse pa običajni del njunega druženja. V dokumentarni in snepšot maniri posnete utrinke iz babičinega vsakdana so sčasoma začeli dopolnjevati režirani in dramaturško preciznejši posnetki. Na njih fotografinja subjekt svoje fascinacije namenoma postavlja v izbrana okolja in situacije, ki izzovejo različne babičine odzive. Pred gledalcem se odvija neke vrste performans, v katerem gledamo Hildo v najrazličnejših variacijah – podnevi in ponoči, v vseh letnih časih, doma, v kuhinji in kopalnici, v fotografskem studiu, na ulici, med partijo kart, reševanjem križank in igranjem biljarda, s cigareto v roki; zdaj se koncentrira, nekje nerga, se mršči v neodobravanju, potem se smeji, dela grimase ali se odkrito norčuje. 

Avtorica skozi kolaž spontanih in režiranih podob predstavlja babico iz povsem osebne perspektive, hkrati pa je to tudi Hildina zgodba. Portretiranka soodloča o izbiri načinov reprezentacije in sooblikuje (samo)podobo, ki jo želi posredovati. V njuni medosebni interakciji se tako zrcali izpoved obeh, portretiranke in fotografinje, pri čemer je prva stvar samoreprezentacije, druga pa interpretacije. Hilda, nekdanja učiteljica, ki (je) velja(la) za izredno strogo, je predstavljena drugače, kot jo pozna večina ljudi, saj je izpostavljena šaljiva plat njene osebnosti. Rezultat je subtilen in s hudomušnostjo prežet portret, ki se izogne stereotipnemu pogledu na starostnike, pogosto obremenjenemu z miselnostjo, da sta starost in staranje nekaj negativnega, odvečnega, neestetskega in celo sramotnega.

Pred gledalcem se odvija neke vrste performans, v katerem gledamo Hildo v najrazličnejših variacijah.

Sorodne objave

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kdaj: 18. julij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 09. april 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 24. junij 2019. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.org. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 30. september 2018. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Marc Riboud: Čuječi popotnik. Zavedni fotograf
kdaj: 14. junij 2018
trajanje: 17.00 – 19.00
moderatorka: Jasna Jernejšek
sodelujejo: Nada Žgank, Meta Krese, Jasna Podreka in Svetlana Slapšak

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.