Patrícia Almeida

Patrícia Almeida

Patricia Almeida, Moje življenje se bo spremenilo (Ma vie va changer), 2015.
Kot da bi se iz dveh zinov, polnih kontrastnih črno-belih fotografij, kolažev ter besednih iger, hibridizirala v fotoknjigo s trdimi platnicami, katere format spominja na družinski album.

Nedavno preminula portugalska umetnica Patrícia Almeida je univerzitetno diplomo iz zgodovine pridobila v Lizboni, nato se je vpisala na podiplomski študij fotografije na Goldsmiths Collegeu Univerze v Londonu. V njenem delu je forma avtorske knjige močno prisotna, nemalokrat pa je umetnica vsebino kasneje prenesla v razstavne prostore ali v obliko instalacij oziroma knjig-objektov. 

Skupaj z Davidom Alexandrom Guéniotom je soustanovila založbo GHOST (2011), ki si poleg predavanj in pogovorov o vlogi avtorskih knjig prizadeva izdajati knjige, ki o uporabi podob razmišljajo politično, ne glede na to, h kateremu žanru fotografije točno pripadajo. Med listanjem del Patrície Almeida dobimo občutek, da je umetnica počela prav to; eksperimentirala z uporabo podob, ki v nosijo politično sporočilo, analizirala, do katere mere se ta sporočilnost spremeni, če uporabljeni material ni avtorski temveč najden, in s kolaži iz časopisnih izrezkov izpostavljala uporabo podob v medijih. 

V enem izmed prvih knjižnih projektov Portobello (2009) je z naslovom ustvarila fiktivno eksotično mesto, katerega fragmente do neke mere poznamo, če ne drugega vsaj iz katalogov rajskih destinacij nizkocenovnih ponudnikov. To je zbirka fotografij turistov in turistične arhitekture, ki je namenjena uživanju in brezdelju. Takšni kompleksi niso namenjeni resničnemu življenju, temveč delujejo kot kulisa potrošniških bitij, ki s poziranjem pred kamero še sami postanejo klišeji družbenih stereotipov. Avtorica arhivira in dokumentira teme potrošnje in zagledanosti v same sebe ter lastni svet; tj. nepolitičnosti.

Patrícia Almeida, Vsa lepota mora umreti (All Beauty Must Die), 2011.
Patrícia Almeida, Vsa lepota mora umreti (All Beauty Must Die), 2011.
Patrícia Almeida, Moje življenje se bo spremenilo (Ma vie va changer), 2015.
Patrícia Almeida, Moje življenje se bo spremenilo (Ma vie va changer), 2015.
Patrícia Almeida, Moje življenje se bo spremenilo (Ma vie va changer), 2015.
Patrícia Almeida, Moje življenje se bo spremenilo (Ma vie va changer), 2015.
Patrícia Almeida, Portobello, 2009.
Patrícia Almeida, Portobello, 2009.
Patrícia Almeida, Portobello, 2009.
Patrícia Almeida, Portobello, 2009.

Zanimivost Almeide je njen odnos do najdenih materialov, ki jih zbira iz okolice, tako prave kot virtualne, ter jih nato ponovno uporabi, včasih tudi večkrat in v različnih projektih, kar njen opus spreminja v mrežno prepleteno strukturo. Začetki takšnega pristopa segajo do dveh knjižic, ki ju je naslovila po popularnih pop pesmih iz konca prejšnjega stoletja Vsa lepota mora umreti (All Beauty Must Die, 2011) in LWTUA (2012). Z materialom, ki ga je našla na internetu (LWTUA) ali so ga zapisali obiskovalci istoimenske razstave (Vsa lepota mora umreti), preizprašuje predpisano romantiko in sliko ljubezni, zakoreninjeno v pop glasbi, ter zbira podobe, s katerimi jih poslušalci sami ilustrirajo. Tako s posnetki zaslona ustvarja analogni prepis internetnih forumov, priredb z YouTuba in javno objavljenih fotografij oboževalcev Iana Curtisa. Njen izbor in montaža izbranih materialov pripoveduje novo zgodbo, ki povzema tisoče že obstoječih zapisov. Vsa lepota mora umreti je grenek opomin na bolezen, s katero se avtorica vedno znova spopada, kjer se srečajo sporočila zunanjosti in osebne fotografije, ki skupaj naslavljajo ljubezen v prepletu z neizogibnostjo smrti. 

Eden izmed njenih poslednjih projektov, ki je hkrati tudi najbolj intimen, je knjiga Moje življenje se bo spremenilo (Ma vie va changer, 2015), ki jo je ustvarila skupaj z Guénitom. V njej prepleta izseke osebnega življenja z izrezki iz časopisov  v letih med 2011–2013. Tako med listanjem spremljamo mlado večjezično družino v obdobju odraščanja, podobo ženske – mame, ki se spopada s težkim zdravstvenim položajem, vzporedno z ekonomsko in politično krizo sveta, Evrope ter lokalne Portugalske, ujete v varčevalnih ukrepih, pozabljene tam nekje na koncu Iberskega polotoka. Dokumentacija družinskega življenja je neločljivo povezana z njunim političnim delovanjem in mislimi o svetu, v katerem vzgajata svojega otroka. Knjiga je neobičajna v svoji formi, saj ob odprtju multiplicira pogled in nas postavi pred dve razprti knjigi, torej štiri strani. Kot da bi se iz dveh zinov, polnih kontrastnih črno-belih fotografij, kolažev ter besednih iger, hibridizirala v fotoknjigo s trdimi platnicami, katere format spominja na družinski album. Poleg podobe rokujoče Merklove vidimo fotografijo dnevne sobe polne transparentov in poleg protestnice iz Egipta vidimo Patrício Almeida, ki na ulicah Lizbone lepi plakate z dvema besedama: »Portugalska« ter »spominek«. 

Kot da bi se iz dveh zinov, polnih kontrastnih črno-belih fotografij, kolažev ter besednih iger, hibridizirala v fotoknjigo s trdimi platnicami, katere format spominja na družinski album.

Sorodne objave

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.