Mathieu Asselin

Mathieu Asselin

Mathieu Asselin, Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Počasi se pred nami izrisuje Monsanto, večglava pošast.

Fotograf francosko-venezuelskega porekla Mathieu Asselin naslavlja širše družbene probleme, njegovi projekti pa v sebi nosijo aktivističen podton. Z uglajeno knjižno formo, v kateri predstavlja zaključena dela, mu uspeva doseči širšo in drugačno ciljno publiko, saj informacije postanejo dosegljive v prostorih, v katerih aktivizem običajno ni prisoten, in v obliki, ki je množični mediji ne omogočajo.

Leta 2011 je med množičnimi demonstracijami v New Yorku vzpostavil improviziran portretni studio in fotografiral protestnike ter podpornike gibanja Okupirajmo Wall-Street. Fotografije je kasneje prinesel na ulice, natisnjene v časopisu, v katerem so bili obrazi umeščeni v kontekst s spremljevalnim besedilom. Tedaj šotorjenje v parku Zuccotti še ni bilo končano. Avtor je proteste utemeljeval s številkami in odstotki, da bi razkril ekonomsko nepravičnost Amerike. Časopis je naslovil 99 odstotkov. Bolj kot v portretih je pomen projekta zgoščen v dejanju in uporabljenem mediju – Asselin je na ulice vrnil, kar je z njih dobil, in to v obliki časopisa, ki ga zaradi svoje taktilnosti ljudje smatrajo za verodostojnega (vsaj generacije, ki so protestirale). 

Njegov najnovejši projekt je večkrat nagrajena fotoknjiga Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation), ki je izšla junija 2017. Asselin še zdaleč ni prvi, ki je naslovil oporečnost te gromozanske ameriške korporacije kemijske industrije, ustanovljene že davnega leta 1901. Pridružil se je dolgi vrsti kmetovalcev, aktivistov in znanstvenikov, ki so z neizpodbitnimi dokazi želeli zaustaviti Monsantov dobičkonosni in smrtonosni pohod nad človeštvo. 

»Ne moremo si privoščiti niti dolarja izgube,« lahko preberemo v enem izmed razkritih internih dokumentov iz leta 1970. 

Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Fotografije: Mathieu Asselin, Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).

V knjigi ni nobenega novega odkritja, niti informacij, ki ne bi bile javno dostopne. Njena posebnost je dobro sistematizirana mreža dejstev, ki jih podaja v smiselnem sosledju. Pred nami je ponovno rojstvo fotografskega eseja, raziskovalnega novinarstva, zavitega v tančice umetnosti. Fotografije imajo ob sebi jedrnata dejstva, ki obrazložijo podobo. Bralcu te podobe omogočajo kontemplacijo zapisanega, povezovanje informacij iz časopisnih izrezkov, zaupnih dokumentov, reklam, arhiviranih materialov in pričevanj. Počasi se pred nami izrisuje Monsanto, večglava pošast. Dojamemo doseg njenih lovk.

Zaradi fotografij vietnamske vojne Magnumovega fotografa Phillipa Griffithsa vemo, da je agent orange, kemijsko vojno orožje, produkt Monsanta, nepopravljivo poškodoval vietnamsko ljudstvo. Asselin k temu doda fotografijo iznakažene roke, ki drži fotografijo ameriškega vojaka. Roke vietnamskih otrok so iznakažene kot roke otrok vojnih veteranov, na prednike obojih je deževal strupeni herbicid. Fotografije nam kažejo prazne domove v Anistonu, Alabami, kjer je Monsanto, tako kot še v na desetine drugih mestih, brez nadzora izpuščal nevarne rakotvorne kemične odpadke. Ljudje so umirali zaradi neznanih bolezni in tumorjev pri 16 letih. Vidimo portrete kmetov, ki so postali novodobni tlačani korporacij z gensko spremenjenimi semeni. Avtor Monsanta ne vpraša za mnenje ali komentar, saj ga niti ne potrebuje. Govoriti mu pusti le prek arhiva reklamnega materiala, ki postaja z listanjem vse bolj absurden. Propagandni stroj korporacije jasno nakaže vrzel med lakoto po dobičku in moralno odgovornostjo do človeštva, ki je nadomeščena s popolno brezbrižnostjo do pogubnega učinka masovne distribucije nevarnih kemikalij v semena, gnojila, hrano, živali in navsezadnje v ljudi. 

Fotografija v Asselinovi knjigi ne raziskuje same sebe in lastnih mej, temveč postane raziskovalno orodje, končni izdelek pa v rokah določenih ljudi tudi politično orodje. Iz listov namreč veje tiho ogorčenje, ki se prenese na vsakega zavednega bralca.

Počasi se pred nami izrisuje Monsanto, večglava pošast.
Mathieu Asselin, Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).

Sorodne objave

Joco Žnidaršič: Tito in fotoaparat

Galerija Fotografija, 25. maj–26. junij 2020

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.