Mathieu Asselin

Mathieu Asselin

Mathieu Asselin, Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Počasi se pred nami izrisuje Monsanto, večglava pošast.

Fotograf francosko-venezuelskega porekla Mathieu Asselin naslavlja širše družbene probleme, njegovi projekti pa v sebi nosijo aktivističen podton. Z uglajeno knjižno formo, v kateri predstavlja zaključena dela, mu uspeva doseči širšo in drugačno ciljno publiko, saj informacije postanejo dosegljive v prostorih, v katerih aktivizem običajno ni prisoten, in v obliki, ki je množični mediji ne omogočajo.

Leta 2011 je med množičnimi demonstracijami v New Yorku vzpostavil improviziran portretni studio in fotografiral protestnike ter podpornike gibanja Okupirajmo Wall-Street. Fotografije je kasneje prinesel na ulice, natisnjene v časopisu, v katerem so bili obrazi umeščeni v kontekst s spremljevalnim besedilom. Tedaj šotorjenje v parku Zuccotti še ni bilo končano. Avtor je proteste utemeljeval s številkami in odstotki, da bi razkril ekonomsko nepravičnost Amerike. Časopis je naslovil 99 odstotkov. Bolj kot v portretih je pomen projekta zgoščen v dejanju in uporabljenem mediju – Asselin je na ulice vrnil, kar je z njih dobil, in to v obliki časopisa, ki ga zaradi svoje taktilnosti ljudje smatrajo za verodostojnega (vsaj generacije, ki so protestirale). 

Njegov najnovejši projekt je večkrat nagrajena fotoknjiga Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation), ki je izšla junija 2017. Asselin še zdaleč ni prvi, ki je naslovil oporečnost te gromozanske ameriške korporacije kemijske industrije, ustanovljene že davnega leta 1901. Pridružil se je dolgi vrsti kmetovalcev, aktivistov in znanstvenikov, ki so z neizpodbitnimi dokazi želeli zaustaviti Monsantov dobičkonosni in smrtonosni pohod nad človeštvo. 

»Ne moremo si privoščiti niti dolarja izgube,« lahko preberemo v enem izmed razkritih internih dokumentov iz leta 1970. 

Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Mathieu Asselin,  Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).
Fotografije: Mathieu Asselin, Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).

V knjigi ni nobenega novega odkritja, niti informacij, ki ne bi bile javno dostopne. Njena posebnost je dobro sistematizirana mreža dejstev, ki jih podaja v smiselnem sosledju. Pred nami je ponovno rojstvo fotografskega eseja, raziskovalnega novinarstva, zavitega v tančice umetnosti. Fotografije imajo ob sebi jedrnata dejstva, ki obrazložijo podobo. Bralcu te podobe omogočajo kontemplacijo zapisanega, povezovanje informacij iz časopisnih izrezkov, zaupnih dokumentov, reklam, arhiviranih materialov in pričevanj. Počasi se pred nami izrisuje Monsanto, večglava pošast. Dojamemo doseg njenih lovk.

Zaradi fotografij vietnamske vojne Magnumovega fotografa Phillipa Griffithsa vemo, da je agent orange, kemijsko vojno orožje, produkt Monsanta, nepopravljivo poškodoval vietnamsko ljudstvo. Asselin k temu doda fotografijo iznakažene roke, ki drži fotografijo ameriškega vojaka. Roke vietnamskih otrok so iznakažene kot roke otrok vojnih veteranov, na prednike obojih je deževal strupeni herbicid. Fotografije nam kažejo prazne domove v Anistonu, Alabami, kjer je Monsanto, tako kot še v na desetine drugih mestih, brez nadzora izpuščal nevarne rakotvorne kemične odpadke. Ljudje so umirali zaradi neznanih bolezni in tumorjev pri 16 letih. Vidimo portrete kmetov, ki so postali novodobni tlačani korporacij z gensko spremenjenimi semeni. Avtor Monsanta ne vpraša za mnenje ali komentar, saj ga niti ne potrebuje. Govoriti mu pusti le prek arhiva reklamnega materiala, ki postaja z listanjem vse bolj absurden. Propagandni stroj korporacije jasno nakaže vrzel med lakoto po dobičku in moralno odgovornostjo do človeštva, ki je nadomeščena s popolno brezbrižnostjo do pogubnega učinka masovne distribucije nevarnih kemikalij v semena, gnojila, hrano, živali in navsezadnje v ljudi. 

Fotografija v Asselinovi knjigi ne raziskuje same sebe in lastnih mej, temveč postane raziskovalno orodje, končni izdelek pa v rokah določenih ljudi tudi politično orodje. Iz listov namreč veje tiho ogorčenje, ki se prenese na vsakega zavednega bralca.

Počasi se pred nami izrisuje Monsanto, večglava pošast.
Mathieu Asselin, Monsanto: fotografska raziskava (Monsanto: A Photographic Investigation).

Sorodne objave

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kdaj: 18. julij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 09. april 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 24. junij 2019. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.org. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 30. september 2018. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.