Mamuk Ismuntoro

Mamuk Ismuntoro

Mamuk Ismuntoro, iz serije/from the series Tanah yang Hilang, 2014.
Katastrofa je v Ismuntoru prebudila spomine na dogodek leto prej, ko se je odpravil v vas Reno Konongo v Sidoarju in naredil reportažo o tamkajšnjih srebrarjih in njihovem načinu življenja.

Indonezijski fotograf Mamuk Ismuntoro je diplomiral iz novinarstva na Akademiji za komunikacije Reporters Alumnus v Surabaji. Po letih dela za lokalni časopis je začel sooblikovati revijo Mossaik, posvečeno umetnosti in kulturi, v kateri je objavil prve reportaže. Kasneje je znanje utrjeval na tečaju fotoreportaže v organizaciji inštituta PannaFoto in World Press Photo v Džakarti. S formalnimi in neformalnimi izobraževanji je razvil dokumentarni pristop, izrazito orientiran na skupnostne, socialno obarvane teme v svoji neposredni okolici.

Projekt v nastajanju z naslovom Tanah yang Hilang, ki bi ga lahko prevedli kot Izginjajoča zemlja (tanah v indonezijskem jeziku pomeni zemlja), je avtorjeva osebna komemoracija točno določenega časa in prostora. Šestindvajsetega maja 2006 so mediji objavili vest iz Indonezije o izbruhu največjega blatnega vulkana na svetu, v okrožju Porong v Sidoarju v Vzhodni Javi. Čeprav so nekateri kot razlog za izbruh navajali daljni potres, je večina odgovornost za izbruh pripisala naftni korporaciji PT Lapindo Brantas, ki je na tem območju vrtala nedaleč stran od vulkanskega kraterja in z eksplozijo domnevno povzročila vulkansko brbotanje. Korporacija je očitke vztrajno zavračala. Medijsko poročanje, v katerem so se kresala mnenja, je dobilo oznako »primer Lapindo«, poplava blata, ki jo je povzročil izbruh vulkana, pa velja za eno najdlje trajajočih naravnih katastrof zadnjega časa. Čeprav so poplavo poskušali zasilno zajeziti z nasipi, je blato v naslednji desetih letih prekrilo več vasi, brez doma pa je ostalo okoli 60.000 ljudi. 

Katastrofa je v Ismuntoru prebudila spomine na dogodek leto prej, ko se je odpravil v vas Reno Konongo v Sidoarju in naredil reportažo o tamkajšnjih srebrarjih in njihovem načinu življenja. To je skorajda čez noč izginilo skupaj z okrožjem, zdaj popolnoma prekritim z blatom. Tako se je odločil, da dokumentira tisto, kar lahko, kar je vidno sedaj, in tako pove zgodbo o tem, česar ni več. Ob tem se zavestno izogiba favoriziranju enega ali drugega mnenja in podajanju sodb ter se osredotoča predvsem na posledice naravne katastrofe, s katero se še vedno vsakodnevno srečujejo tisti, ki so v njej tudi največ izgubili – prebivalci. S prepletom utrinkov vsakodnevnega življenja ljudi, ki se naseljeni v zasilnih domovih po najboljših močeh trudijo živeti naprej, z uničeno (urbano) krajino, prekrito z blatom, in sredi nje, je avtor ustvaril skorajda lirično vizualno pripoved o izgubi. Projekt je leta 2014 dobil obliko fotoknjige, ki je izšla pri inštitutu PannaFoto. Njena oblika je natančen posnetek elaborata o lastništvu zemlje. Vsebina zelene mape, v katero se zložijo dokumenti in dokazila lastnika, pa v nadaljevanju razkriva ravno nasprotno – ne posedovanja, temveč izgubo zemlje, skupaj z njo pa tudi postopno izgubo kulturnega, socialnega in simbolnega kapitala, ki bi kulturo obvaroval pred izginotjem. 

Katastrofa je v Ismuntoru prebudila spomine na dogodek leto prej, ko se je odpravil v vas Reno Konongo v Sidoarju in naredil reportažo o tamkajšnjih srebrarjih in njihovem načinu življenja.

Sorodne objave

Galerija EPEKA
Koroška cesta 8, Maribor

26. september 2016

Sodelujoči: Darko Bandić, Nina Berman, Matko Biljak, Renato Branđolica, Miloš Cvetković, Tom Dubravec, Amel Emrić, Željko Gašparović, Zijah Gafić, Velija Hasanbegović, Toni Hnojčik, Filip Horvat, Romeo Ibrišević, Srđan Ilić, Zoran Jovanović Mačak, Milomir Kovačević Strašni, Borut Krajnc, Saša Kralj, Rikard Larma, Paul Lowe, Anthony Loyd, Antun Maračić, Simon Norfolk, Nebojša Radosavljević Raus, Željko Sinobad, Tone Stojko, Srđan Sulejmanović Suki, Imre Szabo, Pavo Urban, Davor Višnjić, Božidar Vukičević, Dragoljub Zamurović

Kustosinja: Sandra Vitaljić
Oblikovanje razstave: Nina Baćun and Roberta Bratović / Oaza
Produkcija: Organ Vida 2016

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.