Med lovom in fotografijo ni le metaforična povezava. Obema je skupna težnja po zbiranju in ohranjanju ter po nadzoru nad bivajočim.

Fotografije Clare Benson so osebne, pretresljive in melanholične. Njena najbolj prepoznavna in večkrat nagrajena serija Pastirjeva hči (The Shepherd’s Daughter) je nastajala šest let. Leta 2017 je izšla v obliki fotoknjige.

Poetično delo Clare Benson je poklon njeni družini, pa tudi tradiciji in mitologiji krajev, iz katerih prihaja. Gledalec je soočen z zasneženimi pokrajinami severnega Michigana, strmečimi potreti ljudi in podobami mrtvih živali. V besedilu, ki spremlja fotografije, lahko preberemo dva nadvse pomembna osebna podatka: da ji je mama umrla, ko je bila še otrok, in je zato odraščala z očetom, lovcem. Lovki sta bili tudi njena babica in prababica. To drugo lahko preseneti, vendar avtorica razloži, da je lovska vloga v tistih časih pripadla ženskam, ker so bile one tiste, ki so skrbele za hrano, medtem ko so bili moški zaposleni z gozdarjenjem in težaškim grajenjem infrastrukture. 

Kot fotografinja tudi sama nadaljuje lovsko tradicijo, saj v procesu ustvarjanja fotografije meri in proži. Med lovom in fotografijo ni le metaforična povezava. Obema je skupna težnja po zbiranju in ohranjanju ter po nadzoru nad bivajočim. Pri lovu odnos moči med lovcem in plenom simbolizira človeško nadvlado nad naravo in smrt slednje. Tudi odnos med fotografom in motivom bazira na nesorazmerju moči toda nasprotno pa kot pri lovu je izbran trenutek resničnosti povzdignjen v (simbolno) nesmrtno. 

Umetnica v svojih delih upodablja minljivost življenja ter njegovo cikličnost. Ponavlja se podoba jelenovega rogovja, ki postane točka vračanja in ponovnega začetka. Z repetitivnostjo naslavlja koncept obredja, neizogibno prepleten s starodavnimi tradicijami, staroselskim znanjem ter človeško povezanostjo z naravo. Kot pravi sama, to povezanost težko naslovimo v svetu, ki brez pomislekov uvaja masovno živinorejo, kjer beseda ‘meso’ pojmuje le že očiščene in v plastiko zavite dele živali. Tako se ustvarja navidezna razdalja do smrti, ki ni več deležna spoštovanja, temveč je le še uporabljena kot golo sredstvo v imenu širjenja človeškega rodu.

Serija Dokler ni sonca (Until There is No Sun) poleg podob mističnih pokrajin, tam prebivajočih živali in kapljic krvi, v svoje delo uvede prisotnost psevdoznanosti in njene povezanosti s spreminjajočim odnosom človeka do narave. V merjenju, dokumentiranju in mapiranju Clare Benson najde sodobne naslednike starih ritualov in mitologije ter ob uporabi znanstvenih zapisov iz preteklosti nakaže, da tudi znanost zastari in bolj kot čemurkoli drugemu postane podobna prav mitu. 

Clare Benson, Procesija (The Procession), 2012. Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Procesija (The Procession), 2012. Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Odhajanje (The Leaving), 2012. Zamrznjen video kader. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Odhajanje (The Leaving), 2012. Zamrznjen video kader. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Pietà II, 2013. Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Pietà II, 2013. Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Žetev (The Harvest), 2012. Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Žetev (The Harvest), 2012. Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Videti svet dvakrat (To See The World Twice), 2015 Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Clare Benson, Videti svet dvakrat (To See The World Twice), 2015 Pigmentni tisk na arhivski papir. Z dovoljenjem avtorice.
Med lovom in fotografijo ni le metaforična povezava. Obema je skupna težnja po zbiranju in ohranjanju ter po nadzoru nad bivajočim.

Sorodne objave

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.