Aleksandrija Ajduković

Aleksandrija Ajduković

Aleksandrija Ajduković: Glossy Cows, 2002–2004. Courtesy of the author.
Tovrstna prehode med človeškim in živalskim umetnica vidi kot potencialno subverzivne v tem, da zmotijo običajen ali logičen red stvari in tako osvobodijo zoomorfno in instinktivno.

Aleksandrija Ajduković je sodobna umetnica, ki deluje na področjih fotografije, videa in filma. Umetniško kariero je začela s študijem na Akademiji za umetnost v Beogradu. Leta 2018 je na oddelku za teorijo dramskih umetnosti, kulture in medijev Fakultete dramskih umetnosti v Beogradu zaključila doktorski študij, v katerem je raziskovala tisk živalskih vzorcev. 

Pri raziskovanju omenjene tematike je prebrskala medijski prostor držav bivše Jugoslavije zadnjih 40 let in iskala različne primere uporabe živalskih vzorcev v popularni in množični kulturi. Znotraj te kulture je naletela na množičen pojav fantazijskih bitij, ki s prevzemanjem živalskih oblik ustvarijo identiteto podobno kiborgovi. Tovrstna prehode med človeškim in živalskim umetnica vidi kot potencialno subverzivne v tem, da zmotijo običajen ali logičen red stvari in tako osvobodijo zoomorfno in instinktivno.

V praksi in na terenu glede na tematiko eksperimentira kot vizualna antropologinja, ki s hitro produkcijo in estetiko snepšotov raziskuje fenomene mode, pop kulture in življenjskega sloga v urbanih jedrih kjer se pojavljajo kot simptomi sodobnega življenja. Njena umetniška dela so tako duhovite refleksije, ki obvisijo v zraku brez končnega sporočila in pustijo gledalcu možnost lastnega zaključka oziroma interpretacije. 

V seriji Blesteče krave (Sjajne krave) se je v nasprotju z običajnimi urbanimi lovi za nenavadnim in simptomatičnim podala v ruralno okolje in organizirala tečaj uporabe fotografskih odbojnikov. Njeni učenci so bili lokalni pastirji, portretiranke pa njihove kravje varovanke. Umetnica je sestavila nenavadno filmsko ekipo, katere namen je bil ravno to, da se dokumentira v lastni antropomorfnosti, ki obenem karikira običajen red odnosov.

Serija Tigrice je nastajala dlje časa, ko je na beograjskih ulicah fotografirala naključne mimoidoče ženske, ki so na sebi nosile oblačilo s tigrastim vzorcem. Pri razlagi svojega početja se je avtorica sklicevala na sceno iz filma Nežna koža francoskega režiserja Françoisa Truffauta. Glavni protagonist z ljubimko sedi v restavraciji, ko gre mimo njiju gospa, oblečena v tigrast vzorec. V prostoru kmalu zatem opazita še eno žensko v tigrasti obleki. Ljubimka se skloni k ljubimcu in mu prišepne: “To so ženske, ki ljubijo ljubezen.”

Tovrstna prehode med človeškim in živalskim umetnica vidi kot potencialno subverzivne v tem, da zmotijo običajen ali logičen red stvari in tako osvobodijo zoomorfno in instinktivno.

Sorodne objave

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kdaj: 18. julij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 09. april 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 24. junij 2019. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.org. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 30. september 2018. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.