Razstava Filmogram sooča film in fotografijo na način, ki briše ustaljeno branje in razumevanje prvega skozi optiko pripovednega in drugega skozi optiko likovnega. Filmogram je srečanje filma, katerega zgodba temelji na podobi, in fotografije, katere podoba temelji na zgodbi. Podobe Filmograma so prek zamrznitve oživljeni fotogrami in z zgodbo odmrznjene fotografije. Filmogram opozarja na dela slovenskih filmskih in fotografskih ustvarjalcev, ki se tega vznemirljivega in nujnega prepleta filma in fotografije zavedajo, z njim bogatijo ali na njem celo gradijo svoj izraz.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.
Zamrznjena filmska sličica iz filma Trst, 1951. Režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič.

Vasko Pregelj, delovna fotografija za film Marginalije, 1968, (režiser in snemalec: Vasko Pregelj).
Vasko Pregelj, delovna fotografija za film Marginalije, 1968, (režiser in snemalec: Vasko Pregelj).

Stojan Kerbler, Fant, 1975. © Stojan Kerbler
Stojan Kerbler, Fant, 1975. © Stojan Kerbler

Edi Šelhaus, Sprejemanje radio-poročil v okrožni tehniki v Beli Krajini, 15. 1. 1945.Hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije.
Edi Šelhaus, Sprejemanje radio-poročil v okrožni tehniki v Beli Krajini, 15. 1. 1945. Hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije.

Iz filma Rdeče klasje, 1970 (režiser: Živojin Pavlović,direktor fotografije: Milorad Jakšić).
Iz filma Rdeče klasje, 1970 (režiser: Živojin Pavlović,direktor fotografije: Milorad Jakšić).

Iz filma V kraljestvu zlatoroga, 1931 (režiser, direktor fotografije insnemalec: Janko Ravnik).
Iz filma V kraljestvu zlatoroga, 1931 (režiser, direktor fotografije insnemalec: Janko Ravnik).

Iz filma Uglaševanje, 2005 (režiser: Igor Šterk,direktor fotografije: Simon Tanšek, ZFS).
Iz filma Uglaševanje, 2005 (režiser: Igor Šterk,direktor fotografije: Simon Tanšek, ZFS).

Franc Ferjan, V predsobi. Original: 23,2 x 17,7 cm, srebrobromidnipapir, okoli 1935. Last Moderne galerije, inv. št. MG 1157/F.
Franc Ferjan, V predsobi. Original: 23,2 x 17,7 cm, srebrobromidnipapir, okoli 1935. Last Moderne galerije, inv. št. MG 1157/F.

Boštjan Pucelj, iz serije Babi, 2005, 14/58. © Boštjan Pucelj
Boštjan Pucelj, iz serije Babi, 2005, 14/58. © Boštjan Pucelj

Aleš Gregorič, Figura v prostoru - igralka po predstavi, 2009. © Aleš Gregorič
Aleš Gregorič, Figura v prostoru – igralka po predstavi, 2009. © Aleš Gregorič

Iz filma Rdeče klasje, 1970 (režiser: Živojin Pavlović,direktor fotografije: Milorad Jakšić).
Iz filma Rdeče klasje, 1970 (režiser: Živojin Pavlović, direktor fotografije: Milorad Jakšić).

Viri gradiva:

  • V kraljestvu Zlatoroga, 1931 (režiser, direktor fotografije in snemalec: Janko Ravnik, scenarist: Juš Kozak): Slovenski filmski arhiv pri Arhivu Republike Slovenije. AS1086. Producent: Turistično društvo Skala.
  • Trst, 1951 (režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič): Slovenski filmski center in z dovoljenjem dedičev.
  • Rdeče klasje, 1970 (režiser: Živojin Pavlović, direktor fotografije: Milorad Jakšić): Slovenski filmski center.
  • Uglaševanje, 2005 (režiser: Igor Šterk, direktor fotografije: Simon Tanšek): Slovenski filmski center, z dovoljenjem Igorja Šterka in Simona Tanška (ZFS – Združenje slovenskih filmskih snemalcev).
  • Vse fotografije Edija Šelhausa so iz fototeke Muzeja novejše zgodovine Slovenije. Vse fotografije Franca Ferjana so kopije originalov, ki so last Moderne Galerije. Fotografije Stojana Kerblerja, Aleša Gregoriča in Boštjana Puclja uporabljene z dovoljenjem avtorjev. Stojana Kerblerja zastopa Galerija Fotografija. Zahvala za uporabo fotografij Vaska Preglja gre Borku Radeščku.
Fotografiji se je tako pripisovala statičnost, filmu gibanje; fotografska podoba je bil zamrznjeni trenutek v času, filmska pa je ponujala trajanje; prva je bila tako zavezana smrti, druga življenju.

Cankarjev dom, Mala galerija
3. november – 18. december 2011

impressum

Cankarjev dom, Mala galerija
3. november – 18. december 2011

kuratorja: Jan Babnik in Peter Rauch
koprodukcija: Membrana (ZSKZ), zavod FAIR, Cankarjev dom in Slovenska kinoteka

svetovalca: Jurij Meden in Metka Dariš
oblikovanje: studiobotas
sodelavci: Denis Valič, Irena Jurca in Danijela Kokelj

avtorji
fotografija
:
Franc Ferjan, Aleš Gregorič, Stojan Kerbler, Boštjan Pucelj in Edi Šelhaus

film:
Marginalije, 1968 (režiser in snemalec: Vasko Pregelj).
Rdeče klasje, 1970 (režiser: Živojin Pavlović, direktor fotografije: Milorad Jakšić).
Trst, 1951 (režiser: France Štiglic, direktor fotografije: Rudi Vaupotič).
Uglaševanje, 2005 (režiser: Igor Šterk, direktor fotografije: Simon Tanšek, ZFS).
V kraljestvu Zlatoroga, 1931 (režiser, direktor fotografije in snemalec: Janko Ravnik).

urednik kataloga: Jan Babnik
avtorji uvodnega besedila: Jan Babnik, Jurij Meden in Peter Rauch
avtor spremnega besedila: Denis Valič
lektura: Alenka Juvan
oblikovanje kataloga: studiobotas
izdajatelj: Cankarjev dom, Ljubljana in Membrana (ZSKZ), Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana
tisk: Collegium graphicum
naklada: 500

Projekt so s podporo in pomočjo pomagali realizirati:
Rajko Bizjak, Lilijana Nedič, Ivan Nedoh, Martin Podrzavnik, Nina Pirnat Spahić, Darko Štrukelj, Bojana Živec, Nerina Kocjančič, Borko Radešček, Lara Štrumej, Jožica Šparovec, Marta Rau, Barbara Čeferin in Damjan Gorenc.

Razstavo sofinancira Ministrstvo za kulturo RS.

Za boljšo kvaliteto klikni na fotografijo.

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke
novice

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 30. avgust 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 4. oktober 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Podaljšan rok za oddajo predlogov prispevkov (povzetki dolžine do 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 11. junij 2021. Podaljšan rok za oddajo celotnih prispevkov na podlagi izbranih predlogov je 16. avgust 2021. Predloge pošljite prek spletnega obrazca ali se obrnite na nas prek kontaktnega obrazca in/ali naslova editors(at)membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

kje: Cankarjev dom, sejna soba M3/4
kdaj: 27. februar 2020, 0b 18. uri

kje: Galerija Jakopič, Ljubljana, v sklopu razstave Jaka Babnik: Pigmalion
kdaj: 5. december 2019
trajanje: 18.00 – 21.00
sodelujeta: dr. Victor Burgin, dr. Ilija T. Tomanić
moderator: dr. Jan Babnik

  • 18.00: Predavanje Victorja Burgina: Kaj je kamera? Kje je fotografija?
  • 19.00: Predstavitev nove številke revije Fotografije (Kamera in aparat: Izbrani spisi Victorja Burgina) v pogovoru z umetnikom in teoretikom Victorjem Burginom in Ilijo T. Tomanićem, piscem spremne besede k slovenskemu prevodu. Pogovor bo moderiral Jan Babnik, gl. in odgovorni urednik revije Fotografija
  • 20.30: razprodaja preteklih številk revije Fotografija

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kdaj: 18. julij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 09. april 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 24. junij 2019. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.org. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 30. september 2018. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.