Novi pogovori o starih fotografijah

Novi pogovori o starih fotografijah

© Kedar Nani Rajkarnikar Collection / Nepal Picture Library.
V tem projektu BIND sodeluje s PhotoCircle, da bi raziskal odnos med spomini lokalnih prebivalcev in mestom Katmandu.

Na november 2015 bi se lahko spominjali kot na mesec, v katerem je fotografija prevzela skupnost v Indiji in Nepalu. Ko so vključujoče serije razstav in pogovorov Delhijskega filmskega festivala začele pojenjati, so številni udeleženci že leteli v Nepal, z zanimanjem so želeli odkriti prvo edicijo festivala PhotoKathmandu. BIND je bil del obeh iniciativ in ponujena mu je bila edinstvena priložnost, da zasede majhno sobo v muzeju Patan, v Katmanduju, ki je ena izmed originalnih kraljevskih palač ter trenutno nudi dom številnim svetim umetninam in tradicionalnim obrtem. Odločili smo se, da bomo tukaj navezali stik z zbirko številnih fotografij, združenih in shranjenih v Nepalski knjižnici slik, javnemu, virtualnemu viru, ki ga je zadnjih pet let razvijala predana ekipa strokovnjakov.

Intervencija BIND se je manifestirala v obliki nekonvencionalnega foto studia, kjer so bile izbrane arhivirane fotografije projektirane kot kulise. Predstavili smo vnaprej izbrano zbirko slik in obiskovalcem svetovali, naj naredijo osebno selekcijo tistih, pred katerimi bi lahko ustvarili portret. Posnetki so se močno razlikovali: posnetek iz zraka mesta Katmandu, streha stare hiše, trg Patan Durbar, Birgunj Ghantaghar (urni stolp), podeželska pokrajina, samostan z menihi, drevo v Lumbiniju, čoln na reki Bagmati, in še številni drugi razgledi, dogodki in situacije.

Nato smo jim zastavili še številna biografska in interpretativna vprašanja: Zakaj ste izbrali to sliko? Na kaj vas ta slika spominja? Vam ta slika oživi osebni spomin?

V tem projektu BIND sodeluje s PhotoCircle, da bi raziskal odnos med spomini lokalnih prebivalcev in mestom Katmandu. Medtem ko Nepalska knjižnica slik stremi k dokumentiranju inkluzivne zgodovine nepalskega ljudstva s tem, ko posameznike in družine spodbuja, da v arhiv prispevajo svoje slike in zgodbe, BIND namerava tem zgodbam dodati plast sanjarjenja in fantazije s prošnjo tujcem, da se odzovejo na slike in z njimi začnejo dialog.

© Mukunda Bahadur Shrestha Collection / Nepal Picture Library.
»To je območje najbližje mojemu domu. Z Vasantpurjem sva obiskovala to območje od mojega otroštva dalje, videla sem, kako se je spreminjalo, in rada se sprehajam po ozkih uličicah.

Območje se je spremenilo, sedaj so tu turisti, ljudje iz različnih predelov Nepala, več je gneče. Pokrajina se je spremenila, starih hiš ni več, zrastle so nove betonske stavbe. Pogrešam sprehode po temnih ulicah in pogrešam trenutke, ko smo po teh ulicah hodili skupaj s prijatelji. Nekaterih ulic sploh ni več, saj so na njihovem mestu zrastle nove betonske stavbe.

© Mukunda Bahadur Shrestha zbirka / Nepalska knjižnica slik (Nepal Picture Library)

Slika je bila posneta s stolpa Dharahara, poznan tudi pod imenom Bhimsen Tower, ki je bil uničen v aprilskem potresu. Fotografija prikazuje trg Katmandu Durbar in okolico. Nimamo točnega datuma posnetka, ampak mislimo, da je bila fotografija ustvarjena v sedemdesetih. Vir: Nepalska knjižnica slik.

© Kedar Nani Rajkarnikar Collection / Nepal Picture Library.

»Vedno sanjam, da posnamem fotografijo blizu rečnega brega, vendar še nikoli nisem posnel fotografije blizu reke. Nikoli nisem sedel na bregu reke. Kot otrok sem šel redko ven iz mesta, v naravo.
    Nimam nobenega spomina […] Nikoli nisem bil blizu reke, ampak rad bi posnel nekaj fotografij […] in morda šel še raftat po reki.
    Blizu mesta Birgunj je reka, vendar je sedaj močno onesnažena.«

© Kedar Nani Rajkarnikar zbirka / Nepalska knjižnica slik (Nepal Picture Library)

Fotografija je bila posneta sredi šestdesetih let na bregu reke Bherang med družinskim izletom na poti iz mesta Birgunj v tempelj Bindabasini v nepalskem okrožju Parsa.

© Juju Bhai Dhakwa Collection / Nepal Picture Library.

»Moja mama je bila stara enajst ali dvanajst let. Obožujem dejstvo, da sta bila s fotografom soseda. Slika je bila posneta z njegove strehe na njeno streho. V Patanu si nekdaj lahko hodil z ene strehe na drugo.
    Izgleda točno tako kot jaz […] Izgledam kot ona […] sva kot dvojčici.
    Na sliki, ki je bila poslana mojemu očetu, preden sta se poročila, je imela približno 21 let. Ima frufru, bila je zelo modna.
    Ponujena ti je priložnost, da se postaviš pred sliko in potem postaneš del nje.«

© Juju Bhai Dhakwa zbirka / Nepalska knjižnica slik (Nepal Picture Library)

Juju Bhai je posnel to fotografijo s svojega doma v mestu Patan. Ne poznamo točnih datumov, vendar je večina Jujovih fotografij v arhivu iz šestdesetih in sedemdesetih let.

© Amrit Bahadur Chitrakar Collection / Nepal Picture Library.

»Obožujem to mesto, je kot moja identiteta. Odkar sem bil sam otrok, se je mesto drastično spremenilo. Nekaterih festivalov ali ritualov, ki so se nekdaj odvijali na trgu, ni več. Ko pridem na rojstne dneve sorodnikov, s koruzo nahranim golobe.«

© Amrit Bahadur Chitrakar zbirka / Nepalska knjižnica slik (Nepal Picture Library)

Na fotografiji je trg Patan Durbar, pogled proti jugu. Dve patis Mangahiti na levi strani fotografije sta bili porušeni v aprilskem potresu. Fotografija je bila posneta v devetdesetih.

© Juju Bhai Dhakhwa Collection / Nepal Picture Library.

»Ta slika deluje zelo mirno. Šel sem v Lumbini kot Bhiksha. V Lumbiniju sem bil en teden in izkušnja je bila zelo dobra. Rad imam vrtove v Lumbiniju. Rad imam naravno okolje kraja, drevesa. Bila je zelo mirna izkušnja. Odprti prostori me osrečujejo.
    V Lalitpurju je takšna gneča.
    Lumbin je rojstni kraj Gautame Bude. Srečen sem, da sem tam.
    V Lalitpurju je bilo uničenih osemsto hiš. Imel sem dve hiši iz blata in obe sta bili uničeni. Živim v taboru.
    Nočem se spominjati tistih trenutkov.«

© Juju Bhai Dhakhwa zbirka / Nepalska knjižnica slik (Nepal Picture Library)

Tempelj Maya Devi je antični budistični tempelj na območju Unescove svetovne kulturne dediščine kraja Lumbini, v Nepalu. Je glavni tempelj v Lumbiniju, kraju, ki je tradicionalno obravnavan kot rojstno mesto Gautama Bude. Tempelj stoji poleg svetega bazena (poznanega kot Puskarni) in svetega vrta. Arheološki ostanki na tem kraju veljajo za zgradbe iz opek, ki jih zgradili Ashoka v tretjem stoletju pr. n. št. Vir: Wikipedija.

V tem projektu BIND sodeluje s PhotoCircle, da bi raziskal odnos med spomini lokalnih prebivalcev in mestom Katmandu.

Sorodne objave

prijavi se

prijavi se na novice in pozive za projekte in prispevke

Pozdravljeni! Pred kratkim smo posodobili spletno stran. Če se vsebina ne prikazuje pravilno, vas prosimo da izbrišete predpomnilnik brskalnika! (INFO?)

novice

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 27. julij 2020. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 21. september 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 16. december 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 16. marec 2020. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 09. april 2019. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 24. junij 2019. Osnutke pošljite preko spletnega obrazca na: https://www.membrana.si/proposal/ ali nas kontaktirajte neposredno na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.si. Rok za predloge prispevkov (izvlečki dolžine 150 besed in/ali slikovno gradivo) je 18.1. 2019. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 20.3.2019. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Kontaktiraje urednike na editors@membrana.org. Rok za dokončane prispevke na podlagi sprejetih predlogov je 30. september 2018. Predloge pošljite na editors@membrana.org.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 07. maj 2018. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 30. avgust 2018. Osnutke pošljite neposredno na editors@membrana.org.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Rok za oddajo osnutkov prispevkov (150 besed povzetka in/ali vizualije) je 10. junij 2017. Rok za oddajo dokončanih prispevkov sprejetih osnutkov je 15. september 2017. Osnutke pošljite neposredno na editors@membrana.org.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.