Izbrani spisi
- Fotografija št. 68
- 2015
Broširana vezava; 80 strani; leto izida: 2015
ISBN: 978-961-94062-0-5
o knjigi
John Tagg že več kot tri desetletja velja za eno ključnih imen sodobne fotografske teorije, za avtorja, brez katerega je težko kritično premišljati tako fotografsko teorijo kot fotografsko zgodovino. A verjetnost, da bi zvedavi um začel »misliti fotografijo « – če si lahko že uvodoma sposodim naslov Burginovega (1982) zdaj kanoničnega zbornika nastavkov fotografske teorije, v katerem najdemo tudi Taggov esej »Vrednost fotografije: Newdealovski reformizem in dokumentarna retorika« – prav s prebiranjem Taggovih esejev, je majhna. Precej bolj verjetno je, da se bo to pričelo z melanholičnimi »zapiski o fotografiji« Rolanda Barthesa (1980/1992), kolumnističnimi meditacijami Susan Sontag (1977/2001) ali kritičnim »načinom gledanja« Johna Bergerja (1972/2008), kot pa s Taggovo zgodovinsko pretanjeno in gostobesedno analizo odnosov med fotografijo in močjo, med medijem in institucijami, ki ta medij uporabljajo. Slednje sicer nikakor ni krivda bralca ali bralke niti Taggovega zahtevnega sloga pisanja, temveč načina institucionalizacije fotografske teorije v devetdesetih letih 20. stoletja.
avtor
John Tagg (rojen 1949) je eden najvplivnejših avtorjev s področja kritične teorije fotografije in umetnostne zgodovine. Svojo izobraževalno, akademsko in aktivistično pot je začel leta 1976 v Veliki Britaniji, od leta 1984 pa živi in dela v ZDA. Je avtor več esejev in vplivnih knjig o odnosih med fotografijo, institucijami in močjo, kot so: Breme reprezentacije: Eseji o Fotografijah in zgodovinah (The Burden of Representation: Essays on Photographies and Histories, 1988), Disciplinarni okvir: Fotografske resnice in zajetje pomena (The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning, 2009) in Disciplinarni okvir: Fotografske resnice in zajetje pomena (The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning, 2009). Trenutno je zaslužni profesor umetnostne zgodovine na Univerzi Binghamton, državne univerze v New Yorku.
impressum
FOTOGRAFIJA 68 / 2015 • John Tagg: Izbrani spisi • izdajatelj revije Fotografija: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana • tel.: +386 (0) 31 777 959 • uredniški odbor: Jan Babnik (odg. in gl. urednik), Ilija T. Tomanić, Lenart Kučić, Emina Djukić • avtorja prispevkov: John Tagg, Ilija T. Tomanić • prevodi: Domen Kavčič in Jan Babnik • jezikovni pregled slovenščine: Nina Žitko Pucer • oblikovanje: Primož Pislak, LUKS Studio • uredil: Jan Babnik • priprava za tisk in tisk: tiskarna Collegium Graphicum • naklada: 400 izvodov • izid revije je finančno podprla Javna agencija za knjigo Republike Slovenije • Vse fotografije in besedila © Membrana, razen tam, kjer je navedeno drugače • fotografija na naslovnici: FLICKR: Uradna stran mornarice ZDA. Aretacija domnevnih tihotapcev drog s strani Kolumbijskih pomorskih sil. Posnetek infrardeče kamer s helikopterja mornarice ZDA. Pacifik, 6. Maj, 2012. Fotografija je bila pomanjšana in prirejena na objavo na naslovni strani revije Fotografija. Dostopno tukaj. • fotografija na zadnji strani: »Njen pogled« (»Look In Her Eyes«), Midweek Pictorial, 17. oktober 1936. Vir: Long, J. J., Noble, Andrea, Welch, Edward ur., 2009. Photography: Theoretical Snapshots. New York: Routledge. Objavljeno z dovoljenjem založbe Routledge.
CIP – Kataložni zapis o publikaciji
Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana
77.044(081)
TAGG, John
Izbrani spisi / John Tagg ; [prevodi Domen Kavčič in Jan Babnik]. – Ljubljana : Membrana, 2015. – (Fotografija ; 2015, 68)
ISBN 978-961-94062-0-5
285751296