Prevrednotenje in estetska premestitev

Park Gezi in moč umetnosti

Prevrednotenje in estetska premestitev

Park Gezi in moč umetnosti

Park Gezi, Istanbul, junij 2013. Fotografija Stephen Snyder.

Val demonstracij, ki se je razvil iz sedečih stavk v parku Gezi, je pokazal obliko estetske ustvarjalnosti, ki je uporabila prevrednotenje in premestitev na način, ki te demonstracije ločuje od drugih protestov v Turčiji in arabskem svetu. Prevrednotenje in premestitev sta bila, lahko trdimo, med primarnimi silami, ki so gnale proteste, ki so sledili nasilni razpustitvi sedečih stavk v parku Gezi. Protesti so se začeli, ko je policija iz parka Gezi na silo odstranila speče protestnike. Večini opazovalcev se je nasilje, ki ga je uporabila policija za izpraznitev parka, zdelo nesorazmerno, medtem pa se je odporniško gibanje na solzivec, pendreke, vodne topove in pridržanja odzvalo z ravnjo estetske intenzivnosti, ki je presenetila tako kritike kot podpornike. Primarni cilj gibanja je bil zaščititi park v središču Istanbula, vendar je odporniško gibanje predstavljalo široko koalicijo vseh, ki so nasprotovali slogu vladanja tedanjega premierja Recepa Tayyipa Erdogana, ki so ga imeli za avtokratskega. Koalicija se je raztezala od antikapitalističnih muslimanov pa do študentov, ki so preprosto nasprotovali premierjevi islamizaciji turške javne sfere. Če preučimo način, kako so prevrednotenje in premestitev uporabili kot odziv na silo, ki jo je uporabila protiizgredna policija po navodilu turške vlade, vidimo, da je šlo pri protestih v parku Gezi za učinkovito rabo politične umetnosti.

Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.

Umetnost nikakor ne more neposredno delovati proti sili. Toda sila prav tako ne more neposredno preusmeriti estetskega izraza.
Bralni čas: 15 min.

Sorodne objave

Za boljšo kvaliteto klikni na fotografijo.

prijavi se

in začni prejemati zadnje novice in informacije o pozivih za prispevke in projekte
novice

Proposals deadline: July 27, 2020 (extended to August 10!). Contributions deadline: September 21, 2020 (extended to October 5, 2020!)

Kdaj: 27. junij 2019 ob 10.00
Trajanje:
90 min
Kje: Prvo preddverje Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana (vhod iz pasaže Maximarket)
Delavnico vodita: Leopold Štefanič in Neža Ternik

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

ROK PRIJAVE: do srede 24.1. 2018.
Prijave sprejemamo po elektronski pošti info@membrana.si in/ali na naslov Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana.

Prijave sprejemamo do vključno četrtka 16.3.2017 na:
elektronski naslov: info@membrana.si
in/ali
poštni naslov: Membrana, Maurerjeva 8, 1000 Ljubljana

24. 11. 2016 ob 19.00 v Slovenski kinoteki z Godardovim filmskim esejem Hvalnica ljubezni (Éloge de l’amour, 2001) napovedujemo novo fotografsko-filmsko knjižno zbirko Kamera.

Naše spletno mesto uporablja piškotke za izboljšanje naših storitev. Kot uporabnik se morate strinjati z uporabo in sprejeti naše pogoje. Trenutno uporabljamo samo piškotke, ki so potrebni za normalno delovanje spletne strani. Za več informacij obiščite naš pravilnik o zasebnosti in pogoje storitev. Za več informacij o piškotkih, ki jih uporabljamo, si oglejte spodnji seznam.

Ta piškotek je nujen za aplikacije PHP. Piškotek se uporablja za shranjevanje in identifikacijo edinstvenega ID-ja uporabniške seje za namen upravljanja uporabniške seje na spletnem mestu. Piškotek je sejni piškotek in se izbriše, ko so vsa okna brskalnika zaprta.

Strinjam se z uporabo piškotkov, strinjam se s pogoji storitve in pravilnikom o zasebnosti in želim še naprej uporabljati spletno stran.