Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Prevrednotenje in estetska premestitev
Park Gezi in moč umetnosti
- št. 88/89
- 2019
- https://doi.org/10.47659/m7.026.art
Prevrednotenje in estetska premestitev
Park Gezi in moč umetnosti
- št. 88/89
- 2019
- 09/12/2020

Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Val demonstracij, ki se je razvil iz sedečih stavk v parku Gezi, je pokazal obliko estetske ustvarjalnosti, ki je uporabila prevrednotenje in premestitev na način, ki te demonstracije ločuje od drugih protestov v Turčiji in arabskem svetu. Prevrednotenje in premestitev sta bila, lahko trdimo, med primarnimi silami, ki so gnale proteste, ki so sledili nasilni razpustitvi sedečih stavk v parku Gezi. Protesti so se začeli, ko je policija iz parka Gezi na silo odstranila speče protestnike. Večini opazovalcev se je nasilje, ki ga je uporabila policija za izpraznitev parka, zdelo nesorazmerno, medtem pa se je odporniško gibanje na solzivec, pendreke, vodne topove in pridržanja odzvalo z ravnjo estetske intenzivnosti, ki je presenetila tako kritike kot podpornike. Primarni cilj gibanja je bil zaščititi park v središču Istanbula, vendar je odporniško gibanje predstavljalo široko koalicijo vseh, ki so nasprotovali slogu vladanja tedanjega premierja Recepa Tayyipa Erdogana, ki so ga imeli za avtokratskega. Koalicija se je raztezala od antikapitalističnih muslimanov pa do študentov, ki so preprosto nasprotovali premierjevi islamizaciji turške javne sfere. Če preučimo način, kako so prevrednotenje in premestitev uporabili kot odziv na silo, ki jo je uporabila protiizgredna policija po navodilu turške vlade, vidimo, da je šlo pri protestih v parku Gezi za učinkovito rabo politične umetnosti.
- Ključne besede: aesthetics displacement, art and social power, Gezi Park, political, political art, politics and aesthetics, protest
Stephen Snyder se ukvarja z filozofijo umetnosti ter družbeno in politično filozofijo. Njegov raziskovalni interes je preučevanje vloge zgodovine in kulture pri preoblikovanju estetske komunikacije. Njegovo knjigo End-of-Art Philosophy in Hegel, Nietzsche in Danto, ki kritično preučuje zgodovinski odnos umetnosti do filozofije, je leta 2018 izdal Palgrave Macmillan. Prav tako 2018 je založba De Gruyter Press uzdala zbornik esejev o politični filozofiji New Perspectives on Distributive Justice, ki ga je souredil. Njegovi nedavni eseji se pojavljajo v reviji ROAR, Michael Walzer: Sphären der Gerechtigkeit: Komentar Ein kooperativer, Philosophy in the Contemporary World, CounterText in Croatian Journal of Philosophy. Leta 2018 je bil pejemnik Fulbrightov štipendije v Gruziji, kjer je raziskoval podobe uporov v zgodnjesrednjeveški umetnosti. Trenutno je gostujoči docent na univerzi Boğaziçi v Istanbulu.
- Danto, Arthur. 1981. The Transfiguration of the Commonplace. Cambridge: Harvard University Press.
- Danto, Arthur. 1999. The Body/Body Problem. Berkeley: University of California Press.
- Goehr, Lydia. 2008. Elective Affinities. New York: Columbia University Press.
- Habermas, Jürgen. 1987. The Theory of Communicative Action. Vol. 2: Lifeworld and System: A Critique of Functionalist Reason. Translated by Thomas McCarthy. Boston: Beacon Press.
- Habermas, Jürgen. 1990. The Philosophical Discourse of Modernity: Twelve Lectures. Translated by Frederick G. Lawrence. Cambridge: MIT Press.
- Nietzsche, F. 1988. Onstran dobrega in zlega. H genealogiji morale. Prev. Janko Moder in Teo Bizjak. Ljubljana: Slovenska matica.
- Nietzsche, F. 2004. Volja do moči. Prev. Janko Moder. Ljubljana: Slovenska matica.
- Nietzsche, F.. 2000. Friedrich Nietzsche: Werke und Briefe. Digitale Bibliothek Band 31: Nietzsche. Citirano po strani in zvezku v Nietzsche-Werke, ur. Karl Schlechta. Berlin: C. Hanser Verlag. Directmedia.
- Snyder, Stephen. 2018. The End-of-Art Philosophy in Hegel, Nietzsche and Danto. London: Palgrave MacMillan. https://doi.org/10.1007/978-3-319-94072-4
Cena posamičnega članka v pdf formatu je 6.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
Umetnost nikakor ne more neposredno delovati proti sili. Toda sila prav tako ne more neposredno preusmeriti estetskega izraza.
- Naslovna fotografija: Park Gezi, Istanbul, junij 2013. Fotografija Stephen Snyder.
Bralni čas: 15 min.
Sorodne objave
- Glede na temo: resničnost, skupnost, zavzetost
- št. 95/96
- 2021
- 07/09/2021