Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Mnogo obrazov kamuflaže
Esej o kamuflaži, nadzornih sistemih, družbi nadzora in o sipah
Mnogo obrazov kamuflaže
Esej o kamuflaži, nadzornih sistemih, družbi nadzora in o sipah
- št. 66/67
- 2015
- 01/12/2020

Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Prispevek obravnava odnos med kamufliranjem in nadzorom v kontekstu spremenjenih tehnologij (vizualnega) nadzora, predvsem v povezavi z digitalizacijo podobe in njeno integracijo v sodobno vojaško in nadzorstveno tehnologijo. Avtor preizprašuje igro prikrivanja in razkrivanja, ki je implicirana v tradicionalnem razumevanju kamuflaže, v okoliščinah spremenjenih odnosov vidnosti in referencialnosti z raznovrstnimi primeri – od nadzorstvenih projektov za zaščito človekovih pravic do uporabe dronov in umetniških projektov, ki nove oblike nadzora (in ubijanja) problematizirajo ali pa posamezniku omogočajo minimalne možnosti upora.
- Ključne besede: avtomatizirana obrazna mimika, kamuflaža, nadzor, upor
Jan Babnik (rojen 1977) živi in dela v Ljubljani kot urednik, kurator, pisec in učitelj. Je glavni in odgovorni urednik revije Fotografija in direktor zavoda Membrana (ZSKZ), izdajatelja revije Fotografija / Membrana, knjig o fotografiji in fotografski teoriji ter organizatorja izobraževalnih delavnic (Šola kritike fotografije). Od leta 2005 član Slovenskega društva za estetiko. Na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani je diplomiral iz filozofije in sociologije kulture, kasneje pa na isti fakulteti pridobil naziv magister znanosti s področja zgodovine filozofije in fenomenologije. Trenutno je doktorski kandidat na Fakulteti za humanistične študije Univerze na Primorskem – smer Filozofija in teorija vizualne kulture.
- Bishop, Christopher, 2006. Pattern recognition and machine learning. Berlin: Springer.
- Caillois, Roger, 1984 [Minotaure, 1935]. Mimicry and legendary psychasthenia. V: October, (31) Winter, str. 17– 32. https://doi.org/10.2307/778354
- Deleuze, Gilles, 1992. Postscript on the Societies of Control. V: October (59), Winter, str. 3–7.
- Flusser, Villém, 2010. K filozofiji fotografije. Ljubljana: Membrana in Društvo za oživljanje zgodbe 2 koluta.
- Frome, Andrea; Cheung, German; Abdulkader, Ahmad; Zennaro, Marco; Wu, Bo; Bissacco, Alessandro; Adam, Hartwig; Neven, Hartmut, in Vincent, Luc. Large-scale Privacy Protection in Google Street View. Dostopno tukaj. [22. november 2015] https://doi.org/10.1109/iccv.2009.5459413
- Harvey, Adam. AH Projects. Dostopno tukaj. [28. november 2015]
- Rose Shell, Hannah, 2012. Hide and Seek: Camouflage, Photography, and the Media of Reconnaissance. New York: Zone Books. https://doi.org/10.1086/674501
- Selvaggio, Leo. URME Surveillance. Dostopno tukaj. [28. november 2015]
- Sekula, Allan, 1984. The Instrumental Image: Steichen at War. V: Sekula, Allan, 1984. Photography Against the Grain – Essays and Photo Works 1973–1983. Halifax: The Press of the Nova Scotia College of Art and Design. https://doi.org/10.4000/critiquedart.25529
- Tagg, John, 2014. Everything and Nothing – Power and Photography Revisited. Na: 3rd International Conference of Photography and Theory (ICPT2014), Nicosia Municipal Arts Centre, Cyprus, 5.–7. december 2014.
- Virilio, Paul, 1994. The Vision Machine. London: British Film Institute and Indianapolis: Indiana University Press.
Za uspešno kamufliranje se je v mislih treba prestaviti na točko gledišča nekega novega subjekta, novega opazovalca, ki ima s človeškim dvoočesnim vidom vse manj skupnega.
- Cover photo: Kalibracijska tarča, Fort Huachuca, Sierra Vista, Arizona, ZDA. Google Earth, zajem slike: avtor prispevka.
Reading Time: 28 minutes
Sorodne objave
- Glede na temo: fiziognomija, nadzor, prikrito, resničnost