Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Ko nam je pokrajina obličja skrita
- št. 71/72
- 2016
- 03/12/2020

Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Kako se odzivamo na ranljivost Drugega, kadar ne vidimo njegovega obraza? Kako se fotograf in gledalci etično pozicionirajo v odnosu do zgodb in zgodovine trpljenja, h kateri so pozvani za priče? Ti vprašanji vodita moj razmislek o neobjavljeni fotografiji nadškofa Desmonda Tutuja fotografinje Jillian Edelstein. Posnela jo je kmalu po koncu delovanja južnoafriške Komisije za resnico in spravo (KRS). Fotografija obuja trenutek, ko je sredi zaslišanj KRS nadškof, predsednik komisije, položil glavo na roke in se razjokal. V prispevku razpravljam o tem, kako se ob fotografiji Edelsteinove in skozi njo v gledalcu sproži čustveni odziv, in še posebej, kako tovrstne čustvene lastnosti fotografije doprinesejo k razumevanju izkušnje trpljenja znotraj konteksta KRS in hkrati gledalca pozivajo, naj se etično odzove. Pri tem izhajam iz pojmovanja »obličja«, kot ga je podal Emmanuel Levinas.
- Ključne besede: Desmund Tutu, Emmanuel Levinas, fotografski portret, Jillian Edelstein, kretnja in fotografija
Paula Horta je doktorirala iz kulturologije na Goldsmithsu, Univerzi v Londonu. Poučuje na Oddelku za angleščino na Fakulteti za humanistične študije na Univerzi v Lizboni in je mlada raziskovalka na Centru za angleške študije Univerze v Lizboni. V zadnjem času se pri raziskovanju osredotoča na vizualno reprezentacijo, naracijo in spomin.
- Barthes, R., 1992. Camera lucida: Zapiski o fotografiji. Ljubljana: Založba ŠKUC.
- Brilliant, R., 1991. Portraiture. London: Reaktion Books.
- Campbell-Johnson, R., 2008. »Taylor Wessing Portrait Prize: candid cameras«. V: The Times. November 4.
- Cartier-Bresson, H., 2006. An Inner Silence: The Portraits of Henri Cartier-Bresson. London: Thames & Hudson. https://doi.org/10.5860/choice.44-0122
- Cohen, R. A., 1985. »Translator’s Introduction«. V: Ethics and Infinity: Conversations with Philippe Nemo. Pittsburgh: Duquesne University Press.
- de Kok, I., 2002. Terrestrial Things: Poems. Južna Afrika: Kwela.
- Edelstein, J., 2001. Truth & Lies: Stories from the Truth and Reconciliation Commission in South Africa. London: Granta Books.
- Kozloff, M., 2007. The Theatre of the Face: Portrait Photography Since 1900. New York: Phaidon.
- Levinas, E., 1969, [1961]. Totality and Infinity: Essays on Exteriority. Pennsylvania: Duquesne University Press. V slovenskem prevodu dostopno: Levinas, E., 1998. Etika in neskončno: Pogovori z Philippom Nemojem. Prev. Edvard Kovač. Ljubljana: Družina. https://doi.org/10.5840/levinas201278
- Moran, D., 2007. Introduction to Phenomenology. London and New York: Routledge.
- Purcell, M., 2007. »On Hesitation before the Other«. V: Long, E. T., ur. Self and Other: Essays in Continental Philosophy of Religion. Dordrecht: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-5861-5_2
- Truth and Reconciliation Commission of South Africa Report, 1998. Dostopno na: Dostopno tukaj. [13-07-2016].
- Tutu, D., 1999. No Future Without Forgiveness. London: Rider Books.
Cena posamičnega članka v pdf formatu je 6.00 EUR. Če ste naročnik na spletno vsebino revije Fotografija lahko dokupite dostop do vseh prispevkov na strani v pdf formatu za 24.00 EUR: Fotografija PDF dostop
(Imeti morate naročnino na spletno vsebino!)
Tam je stala dolga miza, poškrobljena
vijoličasta obleka,
in po nekaj urah pričevanj
je nadškof, predsednik komisije, položil glavo na roke in zajokal.
Tako se je začelo.
- Naslovna fotografija: Jillian Edelstein: Archbishop Desmond Tutu, 2001.
Bralni čas: 12 min.
Sorodne objave