Če si želite ogledati glavno vsebino te strani, morate biti naročnik. Naročite se in pridobite dostop do glavne vsebine! Če ste že naročnik, se preprosto vpišite spodaj. Če ste naročnino plačali prek transakcijskega računa, se vsebina odklene po prejemu plačila.
Povzetek
Avtor
Reference
PDF
Zapri
Divje življenje (Wild life) je serija obogatenih fotografij živali in insektov, postavljenih v prazne, zaraščene prostore primestnega Bangalora. Fotografirane skozi AR (Augmented Reality – obogatena resničnost) mobilne aplikacije, kot sta Holo in Augment, fotografije (oziroma posnetki zaslona) umeščajo virtualna telesa znotraj okvirja kamere mobilnega telefona in s tem ustvarjajo podobe, ki nihajo med dokumentom in fikcijo. Delo raziskuje postopke bogatitve, ki omogočajo, da se tridimenzionalna reprezentacija predmetov iz resničnega/fizičnega sveta projicira nazaj v fizični svet, ki je nato fotografiran. Fenomen AR fotografije prav tako zaplete tradicionalno pojmovanje »zatopitvenih« medijev, saj sili k interakciji z okolico. Pričujoči esej raziskuje, kakšen vpliv ima mobilna AR fotografija na podobo in na referenta. Skozi fenomenološki pogled in skozi poglobitev v priljubljene rabe mobilne AR tehnologije (kot je igra Pokémon Go), esej predstavlja opažanja o zapletenih odnosih, ki se vzpostavijo med obogatenimi telesi, njihovimi okolji in zasloni, na katerih so prikazani.
- Ključne besede: digitalna podoba, dokumentarna fotografija, fotografija, mobilna obogatena resničnost, Pokémon Go, posnetek zaslona, zasloni
Anisha Baid je umetnica in pisateljica, ki deluje v Bangaloru v Indiji. Njena praksa in njene raziskave vključujejo preiskovanje prevladujočih tehnologij skozi pregled njihovega oblikovanja, mnogostranskosti uporabe in odnosa med tehnologijo in idejami znanstvene fantastike. Njena zadnja raziskava se nanaša na fenomen strojno generiranega glasu in prenosa besedila v govor (Text-to-Speech). Trenutno je študentka programa Eksperimentalna medijska umetnost (Experimental Media Art) na Srishti šoli za umetnost, oblikovanje in tehnologijo (Srishti School of Art, Design, and Technology) v Bangaloru v Indiji.
- Barthes, R., 1992. Camera lucida: zapiski o fotografiji. Ljubljana: ŠKUC: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Husserl, E., 2005. Phantasy, Image Consciousness, and Memory (1898−1925). Dordrecht: Springer. https://doi.org/10.1007/1-4020-2642-0
- Kassab, E.S., 1991. “Paramount reality” v: Schutz and Gurwitsch. Human Studies, 14(2–3), str. 181–198. https://doi.org/10.1007/bf02205602
- Liberati, N., 2018. Phenomenology, Pokémon Go, and Other Augmented Reality Games. Human Studies, 41(2), str. 211–232.
- Manovich, L., 2002. The Language of New Media. Cambridge MA: MIT Press.
- Manovich, L., 2010. The Poetics of Augmented Space. v: Mediatecture. Vienna: Springer.
Obogatena fotografija divjih živali (narejena z aplikacijami) predstavlja edinstveno izkušnjo, enako sočasni kombinaciji izkušenj živalskega vrta, dokumentarca o divjih živalih in videoigrice.
- Cover photo: Anisha Baid: Wild Life.
Reading Time: 11 minutes
Sorodne objave
- Glede na temo: obogatena resničnost